veganskvardag.blogg.se

Vegansk vardag - mest vardagsmat, kanske lite annat. Studentvänligt, onyttigt, enkelt och gott (och sojafritt).

Ye blogger in da house

Kategori: Allmänt

OK, så jag startade ett matkonto på Instagram med namnet veganskvardag för några veckor sedan. Det har varit kul och så men jag är kanske inte den mest talangfulla eller tålmodiga när det gäller typ "matfotografering", vilket är en riktig grej nu som man typ måste kunna för att folk ska bry sig om maten på bilden. Jag lagar jävligt mycket mat och bakar också för den delen, på senaste tiden har jag stått i köket mest hela tiden och jag antar att det lätt kan bli så när man är en student med flexibelt schema och noll självdisciplin. Jag har inte varit vegan allt för länge men det är seriöst det roligaste ever om man gillar att laga mat, allt blir mycket mer kreativt.
 
 
 
Den här bloggen kommer mer än nånting annat vara ett ställe där jag skriver ner vad jag lagat för mat, recept kommer finnas men jag anar att de kommer vara ganska ungefärliga. Jag gör nästan allt från grunden (i alla fall när jag orkar) och pga min allergi mot sojaprotein så lagar jag ingen mat med färdiga produkter och halvfabrikat (med enstaka undantag förstås). Det största hotet mot denna blogg är min eviga battle mot teknik och jag har seriösa problem med min layout redan.  
 
 
 
 
Jag ska försöka dela in bloggen i kategorier som bland annat "Basics" där jag kommer lägga upp egna små tips och pro life hax som bland annat hur man gör eget kikärtsmjöl och vad man sen kan göra med det och även tips på saker jag alltid har hemma i skafferiet för att underlätta min matlagning och minimera planering. Jag kommer förmodligen huvudsakligen lägga upp saker på min instagram men skriva mer utförligt vad det är jag lagat/ätit här på bloggen. PS. jag är sämst på denna typ av saker (bloggar osv) men vill verkligen prova skriva ner fullständiga recept på maten jag lagar, om inte annat för min egen (och min sambos) skull då jag gärna gör samma mat flera gånger om det blir skitgod och vill kunna ha en referens att utgå ifrån. 
 
 
 
Mitt sista PS är att detta är 100 hobby -och amatörnivåbaserat och jag vägrar stå till svars om någon provar ett recept och tycker det är svinäckligt (hehe). 
 
Peace out veganimals. 
 
Kommentera inlägget här: